2021. okt. 9.

Lévay Mihály (1862-1948): Költészetem

 


 

El-elfog egy hő vágy égő izgalommal,

Játszik a lelkemmel mint szellő a lombbal,

Remegésbe szédül:

Ha megszólal lágyan, mennyei szép hangon,

Mosolyogva, vágyva, olvadozva hallom

Isteni beszédit!

 

Mint a porlepett rét tikkadozó nyárban,

Üdítő harmatra hej sokáig vártam!

Hervadoztam én is;

Ha szivemben feslett egy-két dal virága,

Rózsaszínű hajnalt hogy soha ne látna –

Elhordta a szél is.

 

Ihletett mosollyal hányszor nyilt meg ajkam!

Megrezdült a szívem érzeményben, dalban,

Mint a ringó csónak,

De az élet-gondok szilaj, vad hullámok,

Fölöttem az ég is nem egyszer villámlott

S vége lett a szónak!

 

Némán elvonúltam, senki meg ne lásson!

Síri csendbe halt el fájdalmas dallásom,

Hogy egyedül hagytak;

- Öldöklő  nyíl hogyha szivét megsebezte,

Fájdalommal, kínnal nincs dalolni kedve,

A madár is hallgat.

 

Szenvedésim útján megnyugodva jártam,

Sebeim bekötni hej de nem találtam

Soha egy virágot!

De azért nem sirtam, Jób jutott eszembe,

Fölszakadt szivemből szent imám csengve:

Istenem, légy áldott!

 

S most hogy a búbánat hollója elszállott,

Töviskoszorúim’, - mint egy röpke álmot

Elfelejti lelkem;

Fényes arczú angyal össze-vissza csókol,

Költészetem féltve fölemel a porból

S dalom újra zengem!

 

Forrás: Magyar Szemle 1. évf. 5. sz. 1889. jan. 20.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése