2021. okt. 9.

Csupor Gyula (1839-1900): Magam vagyok

 


 

Magam vagyok, a ház megint üres lett,

Picziny leánykám nincs itt keblemen;

Járok-kelek az elhagyott szobákban,

Tudom, hogy elment s mégis keresem.

 

Elszoktam én a szótalan magánytól,

Mély csöndje sérti, bántja lelkemet.

Benső tusáim akkor csillapulnak,

Ha itt, körültem, ő zajong, nevet.

 

Elképzelem, hogy most a nagymamának

Térdén libegve mint pajzánkodik, -

S a jó öreg az áradó örömtől

Reá hajolva sír s imádkozik.

 

Elképzelem, hogy mennyi baj lesz ott majd,

A míg ruhát ölt a sok új baba,

S a tudni vágyó, csacska kérdezőnek

Felelni bir a kedves nagymama.

 

Elképzelem, hogy mennyit emleget most,

Csodálva hosszú távollétemet…

Óh kis bohó te! sose epekedjél:

Én holnap este már – nálad leszek!

 

Forrás: Magyar Szemle 1. évf. 5. sz. 1889. jan. 20.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése