2019. nov. 3.

Magyar Gyula: Mariska könyvébe



I.
Amikor én téged látlak
Én kedvesem, gyöngyvirágom;
Én vagyok a legboldogabb
Ember széles e világon!

Amikor én pirban égő
Szép orczádat el-el nézem;
Tova illan a szivemből
Minden bú, baj, bánat… minden!

Hát amikor oda mosolyg
Az a két szem a szemembe:
Szeretném a mindenséget
Ölelni a kebelemre!

Már oly rég nem imádkoztam,
S most az istent esdve kérem:
Te légy, te légy barna kis lány,
Az én kedves feleségem!

II.
Egyszer, régen beszéltünk mi,
Akkor is az elmulásról;
A hattyunak énekéről,
Rózsalevél hullásáról...

Ez a tárgy nem tetszett néked,
Untad magad nagyon szörnyen;
Megjegyezted: Bálban vagy és
Ott bolyongsz a temetőben…

Nem tudtad te, hogy akkor volt
Az én lelkem temetése:
A te hamis szivecskédnek
A legesleg – közepébe!

Forrás: Veszprémi Független Hirlap II. évf. 15. sz. Veszprém, 1882. április 15. szombat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése