2017. okt. 7.

Vidor Marci (1876-1945): Mért nem jöttél meg?...



Meddő gyönyörrel, tikkadt szenvedéllyel
Hogy reszketek én, ha leszáll az éjjel,
Álomba fúlva és álomtalan...
Mért nem jöttél meg én drága fiam.

Vágytól sugárzó fehér nyoszolyámat
Mint hollószárny beszárnyalta a bánat
És belémvágta körmét szilajon...
Te meg sem fogant édes magzatom.

Nem volt szerelmem tán elég hatalmas?
- Szép lettél volna! Büszke, diadalmas!
Szemed szivárvány, a hajad selyem...
Királyok álma, kis fejedelem.

Te ott jártál a testetlen világban,
Míg izmos karom te feléd kitártam
Míg sírtam érted, hossza, könnytelen
S anyád vállára hajtottam fejem.

S míg minden csókom ajakán kiégett,
Úgy múltak el a csüggedő, bús éjek
Álomriasztón, némán, hasztalan,
Lelkemből fogant drága kis fiam.


(Forrás: Debreceni Szemle 1912. 2. szám)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése