2014. nov. 27.

Gróf Teleki Ferencz: Imádság



Előtted, kié menny, föld, s a csillagos ég,
Borulok le forrón szerető szívemmel,
Hozzád foghatatlan szentséges Istenség!
Emelem tégedet kereső lelkem fel.
Kinek mérhetetlen bölcs általlátása
Számtalan világnak rendelt útat mére,
És kinek atyai hív gondoskodása
Vigyáz az egy napot élő férgecskére,
Téged oh imádott s szeretett jó atyám!
Buzgón hiszen szívem és örömmel vall szám.

A Te teremtésed s gyermeked vagyok én
Szentséges képedre alkottál engem Te!
Boldog az én lelkem mert Téged megértvén,
Szerető védelmét benned megismérte;
A mit hozzád érzek azt szó fel nem éri,
Nagy uram! hív atyám! alkotó Istenem!
De mindent átlátó szent szemed isméri,
Hogy kész vagyok neked áldozni mindenem.
Oh tekints hát most rám irgalmad szemével.
Midőn gondolatim hozzád emelem fel.

Minden szépnek s jónak teremtő kútfeje!
Feléd törekedik tisztult akaratom,
De ah igen gyenge lágy szivem ereje
Midőn el elragad földi indulatom.
Éltessed jó atyám szent lelked lelkemben,
Hogy a jót áltlássam s kövessem örömmel;
Légy gyámol vezérem hánykodó éltemben,
Hogy jó gazda légyek e földi időmmel,
S feláldozván képzelt mulandó kényeim,
Az örökös legyen azok helyett enyim.


Forrás: Gróf Teleki Ferencz versei, ’s nehány leveléből töredékek – Kiadta Döbrentei Gábor Budán, a’ Magyar Királyi Egyetem Nyomtatása, 1834.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése