2020. okt. 28.

Rezek S. Román (1916-1986): Gyónás

 


Nem tudom, hányszor estem én el,

skarlátpiros az én fekélyem;

de egyet jól tudok: szeretlek.

 

Sűrű fekete minden éjjel,

és mégis hajnal szórja széjjel:

arcunkra száll a napsugár.

 

Számlálgatjuk tenger fövényét

és parttalan vizeknek mélyét:

fölötte kéken zúg az ár.

 

Minden levélkén forradás ül,

bimbókon féreg rág keresztül,

kifeslik mégis mind a rózsa.

 

Péter háromszor esküdött Rád,

Magdolna esve várta orcád,

s vétkükben ott a dal: szeretlek.

 

Én sem tudom, hogy vétkem mennyi,

a lábam gyönge Hozzád menni,

de véresen kiált a szám: szeretlek!

 

Szeretlek! Jöhet bármily éjjel,

s bár verd a testem száz fekéllyel,

a mélyben is kiáltozom: szeretlek!

 

Forrás: Dunántúli Szemle 9. évf. 1944. 3-4. sz.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése