2018. júl. 21.

P. A.*: Nagy kérdés




Én se mondtam, hogy szeretem,
Ő se mondta, hogy szeret:
Mint az, a ki meghal éhen,
Még se koldul kenyeret.

Egymást is csak lopva nézzük,
Lopva, félve, valamint
Fél a gyermek, mikor egy szűk
Kernyiláson betekint.

De míg ez a kert virágit
Lesi a kis réten át,
Szebb virágot láttam én itt:
Lelke fényes sugarát.

Néha mégis rajta veszténk ;
Szem – szemfénybe ütközött;
Volt is harcz a szivben, élénk
Orczapirulás között!

Ő elfordult öntözgetni
Egy üres, kis cserepet;
Én elkezdtem törlögetni,
Mint kit a por belepett.

S évektől foly igy e tiszta
Patak, - a szűz szerelem,
Két galamb, - a lelkünk, issza
Csendes, hűvös estelen.

Mégis mindig ezt sohajtom,
S ezt sohajtva csendesen:
„Sejti-e már eddig valjon
Azt, hogy én őt szeretem?”

(* E két betű alatt egyik régi kedves költőnk neve rejlik.     Szerk.)

Forrás: Családi Kör 4. szám, 1867. január 27.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése