2022. márc. 8.

Szász Károly (1829-1905): Temetőben

 


Csak ne nagy követ siromra!

Szívemen az nagyot nyomna.

Hadd pihenjen enyhén e szegény

Szív, legalább sirja fenekén!

 

Volt bő részem örömekben,

Szeretett a kit szerettem;

S annak a ki szánja kedvesit:

Itthagyni oly nehezen esik!

 

De bú-gondban is volt részem,

Olykor elnyomtak egészen;

súlyukat, napom ha elhaladt,

Ne érezzem bár a föld alatt!

 

Kedvtelésem hiu pompa

Sohse volt földön laktomba’,

Nem kivántam fénylő palotát,

Csak egy kis lakot, mely nyugtot ád.

 

Nekem kőnél, bármi drága,

Kedvesb volt a rét virága;

Azt se kértem koszorúnak ám,

Csak ha kedvesemnek adhatám.

 

Ugy legyek hát kebeledbe,

Jó anya-föld, eltemetve:

Zöld bozótban egy kis gyalog-út,

Sirhalmomhoz, fűbe bújva fut –

 

Rózsa és jázmin felette,

Kedvesem maga ültette,

Estelenként megöntözgeti,

Pihenője ott legyen neki.

 

Gyermekinkkel oda ki kimenve,

Gondolkozzék rólam el, merengve,

S mondja el majd gyermekink előtt:

„Ő szeretett – s én szerettem őt!”

 

Forrás: Képes Folyóirat - Vasárnapi Ujság tüzetekben I. kötet. Bp. Franklin-Társulat Magyar Irod. Intézet és Könyvnyomda

1887.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése