2020. okt. 11.

Kerényi Frigyes (1822-1852): Vándorkönyv

  

IDE ÉN…

 

Ide én, a mint ezt látom,

Toronyőrnek jöttem el:

Fecskefészek lesz lakásom. –

Nincs alant számomra hely.

 

Gyönyörü padlásszobám van!

Ablakom felhőkig ér,

S közelében éji dalt zeng

Egy szerelmes denevér.

 

Háborgasson! hisz alunni

Toronyőrnek nem szabad:

Virasztok – s ha óra hangzik,

Elkiáltom magamat.

 

Hogy magyar van, ugy se tudják

Ezen túdós emberek:

Legalább pár felriasztott

Sógor, hadd tanulja meg!

  

NINCS A SZÓBAN…

 

Nincs a szóban istenáldás,

Béke nem borúl reád:

Hogyha ingerlő leány mond

Nyugodalmas éjszakát.

 

Puha ágyam megvetette –

S a szomszédba lebben át.

Köszönöm kaczér leány a…

Nyugodalmas éjszakát.

 

Tele lesz e szoba verssel;

Nem kimélhetem falát –

meg kell énekelnem ezt a

Nyugodalmas éjszakát!

 

Falra mázolt firkantásom

Holnap majd visszahangot ád:

Szidni fogsz. Minek kivántál

Nyugodalmas éjszakát?

 

Forrás: Pesti Divatlap 37-dik sz. – Szépirodalmi közlöny a társasélet, irodalom és művészet körében. Második félévi folyam. Szerkeszti Vahot Imre. Pesten, nyomatott Beimel Józsefnél 1847. Septemb. 9-én

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése