2021. okt. 30.

Kempelen Farkas báró (1734-1804): Menned kell

 


Menned kell messze, messze innen,

És engem itt hagysz egyedül,

Hogy álmodozzam egymagamban

A vesztett üdvösség felül…

 

Majd hogyha már te nem leszel honn

És én hozzátok elmegyek,

Az asztalnál egy hely üres lesz

Én mellettem a te helyed,

 

Tudom, hogy minden ajtónyilás

Szivembe hajtja majd a vért,

És várlak oktalan reménnyel:

Tán megjött már? tán visszatért?...

 

Aztán kimegyek  majd a kertbe,

Hol együtt jártunk annyiszor,

S az érted titkon hulló könnyet

Fölissza majd az úti port…

 

Menj hát! – és hogyha visszanézve

Egy árnyat látsz magad megett,

Tudd meg, az én bús lelkem az, mely

Mindig, örökre hűn követ.

 

Forrás: Tolnai Világlapja 4. évf. 24. sz. 1904. jún. 12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése