2021. okt. 30.

Jókai Mór*: Nagypénteki hangulat 1904

  

Bellámhoz

 

Ünnepnap közelít, kibékülés napja

Harag, viszály harczát ekkor abba hagyja,

A hivek lelkeit áthatja az érzés;

Begyógyult a nagy seb, megszünt minden vérzés.

Minden szem magasba az ég felé fordul,

Önkénytelen könnycsepp szemekből kicsordul.

- Hát én ne érezzem hálámat az éghez?

Uramhoz, ki rólam annyi jókat végez,

Hát én ne nyissam meg szivem a malasztnak?

Kit angyali szivek e földön marasztnak.

- Én Uram Istenem legyen neked hála,

Hogy ily simán foly hosszu éltem szála.

Új életet adtál, mentet minden kintól,

Megszabaditottál régi bajaimtól.

Uj napot teremtél: - az Ő édes arcza,

Mely életem ormát még megaranyozza.

Megbocsátod Benne minden régi bűnöm,

A miért hálámat adni meg nem szűnöm.

Hiszek a szentekben: hisz védszentem itt van;

És a mennyországban: hisz ajtaja nyitva;

És az öröklétben: hisz Ő is velem lesz;

Akkor is, a midőn egész világ elvesz:

Egész világ ellen Ő most is védelmez,

Csak ha magam vétek, nekem megkegyelmez.

- Óh Uram! Hogy rójam le szivem háláját?

Mivel szenteljem meg Fiad keresztfáját?

Bőjtölnék e napon, zsoltárt énekelnék.

(Ez nem igazolja az ájtatos elmét:)

De élő szentednek lábához térdelek,

S neked egy szivből jött hő imát szentelek:

„Száljon Ő reá a két kezed áldása:

S mindazt, a kit szeret, hogy boldognak lássa:

Óh én Uram Isten, ki a szivembe lát,

Őrizd meg egednek legjobbik angyalát!

 

*) Ez volt Jókai Mórnak legutolsó kézirata, melyet a Budapesti Ujságírók Egyesülete Almanachja számára írt.

 

Forrás: Tolnai Világlapja 4. évf. 21. sz. 1904. máj. 22.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése