2011. dec. 11.

Benedek Elek (1859–1929): Öreg faültető éneke


Ragyogj, ragyogj még őszi napsugár,
Melengesd testét az elaggott földnek!
Szánd meg szegényt, óh nézzed, mily kopár,
Talán nem is zöldül ki soha többet.

Ragyogj, ragyogj még nyájas-szelíden,
A zord szelet kergesd a messzeségnek,
Hadd ültetek fát szépen, rendiben,
Oh, nem magamnak – az új nemzedéknek!

Ragyogj, ragyogj még, s azzal ne törődj,
Munkám örömét hogy aligha látom…
Jól tudják ezt a vén faültetők,
Oh, jól tudom ezt én is, nap barátom!

Oh, jól tudom, hogy más szedi le majd
Édes gyümölcsét mind ez ifjú fáknak,
Örömet, hasznot nékem egy se hajt,
Fáradt testemnek sosem adnak árnyat!

Mindegy! Te csak ragyogj, segélj nekem,
A zord szelet kergesd a messzeségnek,
Mi hasznos benne? – én nem kérdezem,
Csak ültetek a jövő nemzedéknek.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy feltetted ezt a kedves, tanulságos verset!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Éva!

    Öröm számomra, ha kellemes perceket szerezhettem ezáltal. Az érdem természetesen mindenképpen Benedek Eleké, akinek minden sorát nagyon szeretem!
    Köszönöm látogatásodat, gyere máskor is!

    Szeretettel üdvözöllek:
    Csicsada

    VálaszTörlés