2021. márc. 3.

Somlyó Zoltán (1882-1937): Önéletrajz


Még kisfiú voltam… a falnál álltam

S belebeszéltem – drót nélkül telefonáltam.

A többiek nevették, hogy arcom úgy ragyog –

azt mondták: őrült vagyok…

 

Később… elmondtam hebegően,

hogy éjjel, álmomban fenn repültem a levegőben.

Úgy néztek rám, mint aki elvesztette eszét –

Azt mondták: őrült beszéd…

 

S egyszer… emlékezve Napoleónra,

azt mondtam: gázzal kellene lőni az ellenséges légiókra!...

Végignézett rajtam a sok felnőtt tudós-tanár –

azt mondták: őrült szamár…

 

S mikor felnőttem s magamra voltam,

mindent feledve, a szélbe beledaloltam.

Köröskörül nevettek lenn is, fenn is; ó hosszú létrat…

Azt mondták: őrült poéta…

 

Mindez eszembe jutott most a napokban.

S oly keserű lett a szám… valami furcsát dadogtam…

Valami ilyet: sokat akartál! S nem érték el semmit se rosszban, se jóban!

Őrült vagy tán valóban?!...

 

Forrás: Pesti Napló 78. évf. 6. sz. 1927. jan. 9.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése