2021. márc. 3.

Oláh Gábor (1881-1942): A titkok titka

 


Most tudom már, hogy mi voltam,

Mert tudom, hogy mi vagyok;

Tudom már, mi leszek holtan:

Égitestek, csillagok.

Homlokom szent boltozatja

Forgó világok csöpp ege,

Egy kis isten rendezi, forgatja,

Fényfelhőkkel födve be.

 

Ezer pici én-em zsongva, zsibongva

Éli bennem az életet.

Minden örök, mert semmi se csonka,

Minden szülő: született.

Alkotó lesz, akit alkottak,

Minden parányi rész: egész.

Örök világa a boldogoknak,

Mely csak átalakul, nem enyész.

 

Érzem, hogy piros ereimben

Millió pici másom él.

Én vagyok az Egy és én a Minden,

Én a Gyökér és én a Levél.

Szemeim halovány kék ablakából

Ezer kis Oláh Gábor mosolyog.

Hangomban ezer pici unokám szól,

Gondolataim: eleven lánc-sorok.

 

Mert egy világot hordok magamban,

S e világ sok része, mint az egész,

Velem együtt ütemre dobban és lobban,

Arcom: ezer arc, kezem: ezernyi kéz.

A kis ujjamban is remegve érzem

Számlálhatatlan kis ujjak sorát;

S ámulva fogom fel a büszke egészben

Milliárd részem zsibongó táborát.

 

Mindegy, magamat hogy sokszorozom,

És mindegy, hogyan osztom el.

Nemzett gyermekeim százszorosan

Verik vissza az én-emet, én-ek ezreivel.

Sóhajtott sóhajom levegőbe

Lobbantja föl széttépett magamat;

S ha dalokat írok: gondolatokba szőve

Vetíti tovább lelkemet a pillanat.

 

Forrás: Pesti Napló 78. évf. 1. sz. 1927. jan. 1.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése