2020. jún. 16.

Vészi Endre: Nagy tüzednél


Ma harminc éves lettem,

sok éltem volt. Kietlen

és boldog egyaránt.

A dolgot most lemérem,

mert ez a mesterségem:

S nem baj, ha mélybe ránt.

 

Önkínzón, komplikáltan,

egész magammal váltan

lelkendezem egem:

hogy ide-oda vittek,

és rólam ezt-azt hittek,

az nékem semmisem.

 

Megtanultam a multat,

mit sokan nem tanultak,

mi soknak ékírás

az nékem sosem rejtély,

mert bennem annyi sejt él;

Nem vagyok béna váz.

 

Ház igaz, elcipeltek

és puskatussal vertek:

de gyáva voltam én,

s azért, mert nem én vertem,

ütést megérdemeltem.

Ki gyáva – csak szegény!

 

de most sem teszek máskép.

Csak filozófus szándék,

hogy így vagy úgy a jó.

Magamnak így se tetszem.

Nagy tüzednél melegszem:

ó, munkás-millió!

 

Forrás: Pesti Kalendárium 1947.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése