2012. okt. 3.

Anavi Ádám (1909-2009): Hajnali érkezés





Ma én ébresztettem a hajnalt,
hogy útitársamul szegődjön,
kísérjen el bozontos hajjal
patak mentén, a répaföldön,
a fák alatt szekrényi széles
kitalpalt ösvény száz kanyarján –
s vezessen át a lomb szeszélyes
homályain, ahol a halvány
alig-tarolt rétekre bólog
a napraforgók csorba gombja,
s mutassa meg – hívnak a dolgok –
a közelutat városomba.

Ma én ébresztettem a hajnalt,
hogy útitársamul szegődjön –
úgy érkezem kicsorbult hanggal,
hol rég jártam: a szülőföldön.
Alant a völgy most láthatatlan. –
Sugárban fürdőző, opálos
színekben lengő párapaplan
alatt még szenderek a város.
Az utca kövén koppan sarkom –
nem gyúl felém szemekben fényjel:
nem ismernek – álcázva arcom
az évek ráncos függönyével.
és én magam kit ismerek fel?
Milyen csodája az időnek,
hogy városomban emberekkel
együtt a kövek újra nőnek?
Minden csoda, mi itten árad,
megnőtt társaim teremtése.
És megragad, sodor feléjük
a város ifjú lüktetése.

(Forrás: A végtelen mondat – Versek a szülőföldről 43-44. old. - Kriterion Könyvkiadó Bukarest 1977.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése