2020. máj. 30.

Nagy Emma: Megtöretésnek nagy ünnepén


Megtöretett a lelkem. Megtörött büszke nyakam,

Megtört a szemem fénye. Megtört egész magam.

 

A bús, nagy-nagy megtöretésnek ünnepe van…

 

Kellene imádkozni, mint Jézus a kereszten.

- - A bűnbánt lator itt van balkézfelül mellettem –

És a tömeg is itt van és szórakozik rajtam.

 

Szólj hát hozzájuk ígyen, fakóra fakult ajkam:

 

Én nem égi, én földi poétának születtem.

Új nagypéntek csodája új fájdalomkereszten:

Új legendák csírája az én fiatal testem. –

A kötözött szerelem véresen szakadt szója:

Vagyok egy szép földi tan bús megalapítója.

Én bibliám az igaz, bátor Mindent-bevallás.

- Tanítványaim vigyék szanaszét ezt a vallást!

De én meg nem bocsátok tinéktek a kereszten.

Én nem égi, én földi poétának születtem!

 

Forrás: Zord idő 1. évf. 8. sz. 1919. dec. 1.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése