2019. okt. 29.

Vásárhelyi: Csak ön, csak ön!




Ha az utczán, a sétakertben
Bolyongva végre láttam önt:
Legszebben én reám mosolygott,
Legszebben én nekem köszönt.

A bálokon az első tourát
Én vélem tánczolá körül
S én válogattam kényem-kedvem
Szerint a négyesek közül.

Visitejeimkor kedvemért a
Legszebb ruhát öltötte fel
És titkait is – senki másnak,
Csupán én nékem födte fel.

Elmondta hányszor, oh de hányszor,
Hogy nincsen önnek senkije,
Kivel bizalmas szót cserélhet,
„Csak ön, csak ön! Oh elhigyje!”

S nálamnál boldogabb halandó
Nem volt talán az ég alatt,
Míg egy napon elmondta ön, hogy
Kérője kettős is akadt.
Ifju az egyik, pörge bajszu,
Ügyes, beszédes és okos;
Alacsony, potrohos a másik
S bár hat ökör – de milljomos.

Apát az ifjú hóditá meg,
Anyát viszont a milliók.
Azt tartja, hogy a boldogsághoz
Nem kell az élcz, se czifra bók.

Az ifjú a jövőre büszke,
A múltra már a milljomos,
Mert hát – előttem mért tagadná? –
Ő kelme biz kissé koros.

Azaz nem Matuzsalem éppen,
Ötven körül jár legfölebb…
S én boldog! döntheték a parthiek
Közül melyik előnyösebb.

Forrás: Tolnavármegye Szegzárd 16. szám, 1891. április 19. vasárnap

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése