2021. jan. 27.

Szabó Endre (1849-1924): Jennyhez

 


Jer édesem, arról beszéljünk:

Mi lesz akkor, hogy lesz a hát?

Ha egyszer – nem sokára – minket

A pap szépecskén összeád…

S leszesz az én kis feleségem,

Örökre, elválhatlanul,

S leszünk boldogok, hű szerelmünk

Édes, Pazar jutalmául.

 

Tudod: nem viszlek czifra várba,

Nem vár ránk diszes nász-sereg,

Megrendelés nélkül köszöntnek

Minket csak a jó emberek.

Ugy elnézik a kis menyasszonyt,

Szép orczáját, fénye szemét,

Engem, a vőlegényt, egészen

El is felednek őkemék.

 

Nem vár reád fény, pompa otthon,

Bár királynénak hittalak,

Fürtös fejedre koronát én

Nem tehetek… ez elmarad…

Csak felteszed kis főkötődet,

- Én bogzom össze csokrait, -

Igy leszesz te az én szivemnek

Hatalmas királynéja hidd.

 

És bevallom: házunk kicsiny lesz,

Kettőnknek csak hogy ép’ elég,

Nem fogsz selyem-pamlagra ülni,

Szegény kedves kis feleség…

eh, baj is az! Jobb lesz a’ hogy ha

Ölembe ülsz én édesem,

Angyal-fejed vállamra hajtod

S én elringatlak csöndesen.

 

S ha sétára megyünk: bizony nem

Kocsin megyünk, csak ugy gyalog

Inas nem kisér, csak velem jösz,

Karomba füzve a karod.

Jobbról-balról nem szalutálnak

Katona-tiszt urak neked,

Csak ugy megállnak majd mögöttünk,

Hogy tőlem irigyeljenek.

 

Egy szó, mint száz: légy arra kész, hogy

Nagy csöndeskén élsz majd velem…

Magas rangu dámák barátja

Te nem léssz, én egyetlenem.

Bálunk, estélyünk, - büszke, fényes

Társaságunk nem lesz nekünk…

Bizony mi csak szeretjük egymást,

Bizony csak – boldogok leszünk.

 

Forrás: Ország-Világ 1. évf. 1. sz. 1880.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése