2021. nov. 14.

Molnos Lajos (1941-): Őszi korond, 1996

 


Üresem bámul a tornác,

Az udvar nem nyüzsög.

Egykedvű tyúk kapirgál unottan,

s egy eltájolódott, tékozló tücsök

cirpelget halkan valahol.

 

Pereg az ősz. Pünnyög a délután.

A kapuzábé küljebb dőlt egy kicsit,

mint a messzibe fürkésző öregek.

Vén almafámban félelem nyüszít,

véle szorong riadt szívem.

 

Üres a ház csenddel teli.

A csukott ablak dermedten figyel –

Állok a tornácon, mint a kő,

megtelve sajgó semmivel…

Pereg halkan a délután.

 

Ó, jól tudtam illékony a tavasz,

a nyár; s az ősz is csak

tűnő, kurta óra.

De hittem – mint az a tékozló tücsök -:

Szívemet sem terítik ki a dermedt hóra

sunyin a szorgos bánatok.

 

Hittem. Magam sem értem, hogy lehettem

felnőttként ilyen ostoba?! –

Ki felnőtt, most felnőtté lett végre:

de, vajon mi végre,

ha a szívében kések forgolódnak,

 

s már nincs, aki féltőn kirántsa?!...

Kopár az udvar, télbe-vetkező;

fagyos szél markol végig az omló tájon –

Hová sietsz?! Áll meg, Édesanyám!

Ne hagyj itt, ne hagyj ily egyedül

a tornácon!

 

Forrás: 123 vers a családról – Válogatta Mirk László – Kriterion Könyvkiadó, Kolozsvár

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése