2021. jan. 13.

Erdős Renée (1879-1956): A Sybillák könyvéből

 


A KÉT KEZEM…

 

A két kezem, mint két fáradt virág

Lehullt reád –

És alkonyat volt – édes, bámuló

aranyban tündöklő világ –

S a két kezem mint két fáradt virág…

 

S ajkam a csókot elfeledte már.

Öt hosszú nyár

Tüze emlékeit fölperzselé.

S ha vár a vágy, hiába vár.

Ajkam a csókot elfeledte már…

 

S ajkad a csókot nem tanulta meg

És reszketett –

És megvonaglott mint beteg szirom,

Amelyre izzó fény esett.

Ajkad a csókot nem tanulta meg.

 

Innen és túl az édes életen

Én Életem –

Bús koldusok csak álltunk hallgatag

És reszketőn és fénytelen –

Innen és túl az édes életen…

 

MI SZENTEK VAGYUNK

 

Mi szentek vagyunk, mi szentek vagyunk

És hűs szavakkal rejtjük el magunk

Egymás elől, magunk elől –

Isten ne nézz a szavaink mögé,

Lángol a gondolatunk.

 

Mi szentek vagyunk, mi szentek vagyunk.

Gyötrő munkában telik el napunk;

Fáradtan száll reánk az est.

Isten, ne nézz az éjszakánkba.

Lángol az álmunk.

 

Mi szentek vagyunk, mi szentek vagyunk.

Óh piros életmohó ajkunk –

Óh vágytól reszkető kezünk –

Isten, ne nézd áldozatunkat!

Lángol a könny, amit adunk…

 

Mi szentek vagyunk. Mi szentek vagyunk.

 

ÓH HAGYJ ENGEM A TŰZBEN…

 

Uram, ne hagyj magamra!

Körülöttem az élet –

Az árnyak későn tűnnek

És korán visszatérnek.

Sápadt mosolya csillan

Fölöttem a hajnalnak,

A virágok fehérek

És nagyon hamar halnak –

Uram ne hagyj magamra!

 

Ha itt vagy, mindent értek –

És tudom, hogy a bánat

Egy drágagyöngy szivemben.

És tudom miért élek.

És tudom: mi vár engem –

És létem nem porlik szét

A szörnyű végtelenben –

Ha itt vagy: mindent értek.

 

Uram, ne hagyj magamra!

Bennem oly tüzek vannak

Miket te gyújtottál meg

S mik fájón kilobbannak

Ha te eltűnsz előlem…

Óh hagyj engem örülni!

Óh hagyj engem a fényben!

Óh hagyj engem a tűzben

Elégni és kihűlni –

Uram ne hagyj magamra!

 

Forrás: Renaissance 1. évf. 9. sz. 1910. szept. 10.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése