2018. nov. 21.

Juan Salinas de Castro (1559-1643): Egy hölgyre, aki nemtörődömséget színlelve megmutatta harisnyakötőjét a doktornak




Barátném, hurkáit dugja
 eztán el, ha ül, ha lép,
mert én nem vagyok veréb,
kit léprecsal bárki hurka.

A vénséghez szívemet
hangoltam békés-szelídre:
nem csíp már el néhány csipke,
hogy csipás kölyök legyek.

Ne kelljen terhelnem újra
azzal emlékezetét,
hogy én nem vagyok veréb,
kit léprecsal bárki hurka.

Kegyed bátor tettre csal,
ámde rózsaszín valója
alexandriai rózsa,
tönkretenne csakhamar.

Barátném, fedje el újra
sátorral a ketrecét,
mert én nem vagyok veréb,
kit léprecsal bárki hurka.

Húr ha feszül, hurkot vessen
bárki, csellel háborúzva,
ámde nem e hurkák hurka
véd minket a török ellen.

Megfőzni már sose tudna
ilyen szerény indíték,
mert én nem vagyok veréb,
kit léprecsal bárki hurka.

Ford.: Eörsi István

Forrás: Más fény nem kell nekem. Spanyol szerelmes versek. Magyar Helikon 1978.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése