2018. máj. 18.

Lauka Gusztáv (1808-1902): Harcoljatok, ha akartok…




Harcoljatok, ha akartok,
Én többé nem harcolok;
Erő kell a küzdelemhez,
Én gyenge, fáradt vagyok;
Nyugágyam is vetve van már,
Álmos vagyok, érezem.
Öltözzetek! hí a hajnal!
Engem az éj – vetkezem.

Én is értem hirt s szerencsét,
Boldogságot, örömet;
Szemben a borus jelennel
Szép multam most is nevet,
Én is hittem, mit ti hisztek,
E r o s  is játszott velem.
Öltözzetek! hí a hajnal!
Engem az éj – vetkezem!

Én is őrzém ifjuságunk
Titkait és álmait.
Én is szedhetém az éden
Gyümölcsit, virágait.
Hol a kert?! hol a virágok!?
Oh de én emlékezem.
Öltözzetek! hí a hajnal!
Engem az éj - vetkezem.

Tiszta ég is kelt felettem,
Hold s csillag is volt elég; -
Aranyhaja tündérekről
Én is hallottam mesét.
De mit akkor szívem érzett,
Most azt már nem érezem.
Öltözzetek! hí a hajnal!
Engem az éj – vetkezem.

Nem tudom, én hagytam-e el
Vagy az idő engemet!?
Azt tudom csak, hogy utam már
Két temető közt vezet,
Midőn társakat szeretnék,
Csak az emlék jár velem.
Öltözzetek! hí a hajnal!
Engem az éj – vetkezem.

Harcoljatok, ha akartok,
Én többé nem harcolok;
Erő kell a küzdelemhez
Én gyenge, fáradt vagyok,
Nyugágyam is vetve van már.
Álmos vagyok, - érezem,
Öltözzetek! hí a hajnal!
Engem az éj – vetkezem!

Forrás: Gombostű. Szépirodalmi, társaséleti és divatközlöny. Első félévi folyam. Pest, január 4. 1862.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése