2020. máj. 19.

Keserüség miatt (1666. dec. 10.,virágének)


 

Keserüség miatt majd megemésztetem:

Mert távul van tűlem az ki szeret engem;

Gyakran lángol bennem megemésztő tüzem,

Álmamban is tűled gyakran rettegtetem.

 

Óh minden egy ……… már ugytart ez világ,

Csak próbál, visel s nem kell semmi vigasság,

Azért én életem csak méreg boszuság,

Cupidó Vénussal fiat elárulták.

 

Mint társátul megvált szép gerlicze madár

Szomorkodván szegény bolyog, alá s föl jár:

Igy szegény fejem is csak szomoruvan jár –

Mert szeretőjétűl eltávozott immár.

 

Legordulván hullnak szemembül könyeim

Keserőség miatt nyögnek én ajakim,

Szivembűl újulnak gyakor óhajtásim,

És édesem helyet énnekem könnyeim.

 

Oh gyönyörüséges édes szép asszonykám –

Nyelved szép zöngését vajha hallgathatnám!

Rózsaszin orczádat én csókolgathatnám,

Kézben derekadat hozzám kapcsolhatnám!

 

Siralmas gyászomoat rólam mind elhánynám:

Te szép személyeddel ha szemben juthatnám,

Minden búbánattul én megfosztattatnám,

Szomoruságimban megvigasztaltatnám.

 

Édes szivem higyjed, rövidnap megtérek,

Hozzád szeretőmhez azonnal sietek,

Virágos kertedben rózsát szedegetek:

Piros két orczádon gyenge csókot tészek.

 

Ezerhatszáz fölött és az hatvanhatban

Karácsonhavának tizedik napjában

Szerzém ez verseket kriványi kastélyban,

Nevemet feljegyzém az versek számában.

 

Forrás:  A régi magyar költészet remekei – A legrégibb időktől Kisfaludy Károlyig 155-156. l.  – Bp., 1903.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése