2018. júl. 28.

Zórád Eta: Nagyanyám


Levelet olvasó lány - Ottó Scholderer festménye

"Kicsi unokám!" Ez áll a lapon
S amint úgy lassan olvasom...
..Mikor jössz haza?... Úgy vártam ma rád!...
Könnyezve hívom drága nagyanyát.

Hogy dédelgetett, hogy mesélt nekem,
Míg ott ültem a drága térdeken,
S míg bóbiskoltam a mese alatt,
Simogatta borzas hajamat.

Görnyedő háttal varrt reám sokat,
Hogy ne irígyeljek másokat
A legjobb falatját nekem adta,
Hogy szereti, azt eltagadta.

Az életét feláldozta értem,
Kincseit letette elébem,
Hogy higgyem, fenékig méz az élet,
S beteljesednek a remények.

Balgán hittem, örökké fog élni,
Sok szépet, csodásat mesélni.
S vesz még aranyhajú babát nekem,
S megvigasztal, hogyha könnyezem.

Most hull a könnyem, és nincsen babám,
S mégsem jön az én jó nagyanyám!...
Baba, mese, minden ott maradt.
Künn Rákoson, egy sírhant alatt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése