2017. ápr. 12.

Népdal



Este jött a parancsolat számunkra,
Hogy menni kell magyar fiak a harczra;
Sirtam mint a záporeső,
Hogy tőled bucsúzni késő,
Galambom!

Korán reggel megütötték a dobot,
Kiadták a kemény parancsolatot:
Indulni kell a csatára,
Csókot sem adtam szép szádra,
Angyalom!

De ha isten visszahozand még egyszer,
Megkérdezem mit fogadtál ezerszer;
Hogy addig is hiven maradsz,
Míg az osztrákkal tart a harcz
Erdélyben.

Ha meghalok vagy a csatán elesem,
Válassz egy mást magadnak én helyettem;
Hullass értem egy pár könyet,
Megérdemlem tán ezt tőled,
Galambom!

Ha meghalok pajtásim eltemetnek,
Meghagyom hogy mindnyájoknak irják meg:
Itt nyugszik egy hiv szerető,
Hazájáért hiven küzdő
Önkéntes.

Forrás: A szabadság lantja 1873 –Költemények az 1848-49-ki függetlenségi harcz idejéből – Kolozsvár 1873.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése