2017. márc. 26.

Arany János: Szabad hajdú dal



Süvegemen nemzetiszín rózsa
Ajakomon édes babám csókja;
Ne félj babám, nem megyek világra:
Nemzetemnek vagyok katonája.

Nem kerestek engemet kötéllel;
Zászló alá magam csaptam én fel;
Szülő anyám te szép Magyarország,
Hogyne lennék holtig igaz hozzád.

Nem is adtam a lelkemet bérbe;
Négy garajcár úgyse sokat érne;
Van nekem még öt-hat garajcárom…
Azt is ha kell, hazámnak ajánlom.

fölnyergelem szürke paripámat;
Fegyveremre senki sem tart számot.
Senkié sem igaz keresményem,
Azt vegye el hát valaki tőlem!

Olyanképpen lábam sem billentem,
Hogy azt bántsam, aki nem bánt engem;
De a szabadságért ha egy íznyi,
Talponállok mindhalálig vívni.


Forrás: A szabadság lantja 1873 –Költemények az 1848-49-ki függetlenségi harcz idejéből – Kolozsvár 1873.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése