2016. dec. 19.

A. (?): Nyalka huszár, honnan...





„Nyalka huszár, honnan olly vágtatva?
S hogy tettél szert vezerték lovadra?
Engem uccse! gyönyör egy állat:
Adok érte jó forintot százat.”

„Azt ne tőlem – a kardomtól kérdje:
Markolatig vérbe gázolt érte;
Tegye, kérem, vissza foglalóját:
Hadnagy uram, nem eladó jószág.”

„Ejnye fiú... na de, annyi mint a –
Nem teszem én erszényemet vissza:
kétszer annyit mondok s a hogy illik
Lefizetem utolsó forintig.”

„Hadnagy uram, megkövetem szépen,
Egy szó mint száz. nem eladó nékem.”
„Hogy ne volna, mennydörgős huszárja!
Ráadásul még egy száz... megjárja?”

„Mi tagadás? helye vón’ a pénznek,
Fel is férne illy szegény legénynek;
Hanem egy uj tisztnek lova nincsen:
Jó pajtáson: neki szántam ingyen.”

Forrás: Magyar Emléklapok. Történeti és szépirodalmi közlöny az utolsó forradalom korából. Szerkeszti és kiadja: Szilágyi Sándor. Új folyam, I. füzet. Pest, 1850.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése