2016. nov. 24.

Vallér Sándor: Bucsu a világtól





Meg van. Számot veték magammal.
Világ! Fogadd el végső bucsumat;
Én élni megszüntem te néked,
Közöttünk minden kötés megszakadt.

Te nem hozál örömvirágot,
De hoztál tizszer annyi bánatot,
Szivem addig remélt te benned,
Míg a reményben összeroskadott.

Be volt előttem zárva kincsed,
S ha egy falat kenyérért zörgeték,
Siket valál. Pedig jó füllel
Áldott,a vagy inkább megvert az ég...

Mivel nyelvét a rágalomnak,
A sima hizelgés mézes szavát
Meghallád, - bár sugva beszélnek –
S szokás szerint kincscsel jutalmazád.

Baráti szivért esdekeltem,
Adál ugyan nem egyet, többeket;
De mért? Hogy ellopják e zsiványok
Bizalmamat – egyetlen kincsemet.

A szerelem tündér kertjének
Olly sok miliónyi szép virágibul
- Míg más lábával is tapodja –
Nekem egy árva fűszál sem virul.

Irántam mért e szivtelenség?
Kegyed velem mért nem érezteted?
Hát nem vagyok  én mint a többi
- Kiket kegyelsz – ugy a te gyermeked.

Maradj, maradj tehát magadnak,
Ha eddig hasztalan remélt fiad;
Élj boldogul nagy kincseiddel,
Szivem azokért egy jó szót sem ad.

Virágival a szerelemnek
bokrétázd fel dusan kegyencidet,
S avult könyved rongyos lapjából
Töröld ki mind örökre nevemet!..

Isten veled világ, barátok,
Öröm, kincs, és nem ismert szerelem,
Előttetek szivem bezárom,
S kulcsát – a reményt – sirba temetem.

Forrás: Hölgyfutár Budapest, 1850. 21. sz. jan. 25. péntek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése