2016. okt. 9.

Szabó Lőrinc: „Mi vagyok én?”

Szabó Lőrinc és felesége 1957 augusztusában Tihanyban

Pfuj, nevetség! – folytattam iszonyú
dühben, szégyenben. – A ti nyomorú
éneketekkel kábítsam magam?
lantotokkal, mitekkel? Komolya
hihették bármily vezéreitek,
hogy érdekel a hízelgésetek,
sőt, hogy elvárom én parancsolom,
s kegyelmet is úgy adom, nem adom,
ahogy ti hálálkodtok? Micsoda
szemtelenség, mily sértő babona
azt hinni, hogy aki mindent alkotott,
az Örök Szellem tiáltalatok
magát kívánja tömjénezni?! Mi
volnék én, ha ez igaz lenne, ti
porszemnél is porszemebb porszemek,
ti, perc bolhái, vakság s őrület:
mi vagyok én, Felelj, bősz butaság:
tieteknél is szörnyűbb hiuság?

Forrás: Az úr érkezése - Klasszikus költőink istenes versei - Móra Ferenc Könyvkiadó 1991.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése