2016. szept. 12.

Simon István: Kiszáradt szilvafa





Kertünk végiben szilvafa,
tövénél zöld moha.
Nincs virágja, nincs illata,
nem támad fel soha,
jöhetnek nyarak, őszök,
nem hoz többé gyümölcsöt:
kiszáradt ez a fa.

A kertben napfény, friss eső
mindent megöntözött.
S áll ez a fa meredező
ággal a zöld között.
Kéken,m int a hó ha száll,
köd borong és a madár
messzire költözött.

Ma, ahogy ballagtam haza,
holtan zörgött felém.
Pajtásom volt e szilvafa
életem elején.
Kis bicskámmal kérgibe
nevemet és messzire
évszámot véstem én.

Hogy láthassam, ahogy növök,
az időben megyek.
S az lesz a megváltás, örök
élet minden felett:
őrzi tovább, amikor
nem leszek én más sehol,
egyszerű nevemet.

S most kiszáradt, majd jön apám
húshagyókedden és
piroslik ökle a kapán,
muzsikál a fűrész.
Körüljárja, kiássa,
fölaprítja rakásra;
ennyi lesz az egész.

Kár volt a nagy bizakodás?
Az ember így tanul.
A név, a szám, sustorgó nyárs
lobogó lángra hull.
Nézhetem a lobogást,
s küszködhetek így tovább
már megváltatlanul.

Szárazon ez a szilvafa
föltartott ujjal int:
egy álom hullott sírba a
nagy időben megint.
Ez a sorsunk emberek,
rátok nézek, vigyetek
érdemeim szerint…

Forrás: A kert öröme – 101 vers kertbarátoknak 76-77. old. – Népművelési Propaganda Iroda 1982.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése